پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228430
حساسيت؛ شايع ترين عارضه سفيد کردن دندان ها است
تاریخ انتشار : 1396/04/26 11:26:31
نمایش : 1656
عضو انجمن متخصصين دندانپزشکي ترميمي و زيبايي ايران، گفت: حساسيت دنداني شايع ترين عارضه سفيد کردن دندان ها است که در صورت کنترل شرايط درمان، گذرا و بي خطر است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مريم حوري زاد اظهارداشت: امروزه درصد بالايي از مراجعان به مطب هاي  دندانپزشکي متقاضي انجام درمان هاي زيباي هستند. يکي از مواردي که مکررا در مورد آن از دندانپزشک پرسيده مي شود «bleaching»يا سفيدکردن دندان ها است.

اين متخصص دندانپزشکي ترميمي ادامه داد: درصد بسيار پاييني از افراد متقاضي درمان بليچنگ داراي دندان هاي تغيير رنگ يافته هستند و گروه زيادي از افراد از رنگ نرمال و طيبعي دندانهاي خود احساس نارضايتي داشته و تمايل دارند که دندان هاي سفيد تري داشته باشند.

استاديار دانشکده دندانپزشکي دانشگاه آزاد گفت: اولين و مهم ترين سئوالي که از دندانپزشک مي پرسند، عوارض و خطرات ناشي از سفيد کردن دندان ها است.

حوري زاد با عنوان اين مطلب که سفيد کردن دندان يکي از بي خطر ترين و غير تهاجمي ترين روش ها در حيطه کارهاي زيبايي است، افزود: در صورتي که علت تغيير رنگ دندان ها به درستي توسط دندانپزشک شناسنايي و تشخيص داده شود و از روش صحيح و مناسب براي اين کار استفاده شود علاوه بر رسيدن به نتيجه مطلوب مي توان تمام عوارض و مشکلات احتمالي را کنترل نمود.

وي ادامه داد: پروتکل درماني و مکانيزم اثر مواد کشيده کاملا مشخص است در صورتي که اين کار توسط دندانپزشک متخصص و آشنا با اصول عملي انجام شود، نگراني وجود نخواهد داشت. به عنوان يک اصل هر چقدر درمان سفيد کردن دندان ها با مواد سفيد کننده با غلظت پايين تر و براي مدت طولاني تر انجام شود، نتيجه مطلوب تر و دوام درمان تضمين شده تر است.

عضو انجمن متخصصين دندانپزشکي ترميمي و زيبايي ايران، گفت: در صورتيکه  از مواد با غلظت بالا و عوامل سريع شده سفيد کردن دندان ها  نظير ليزر, حرارت, دستگاه هاي پلاسما و تابنده نور با طول موج هاي مختلف استفاده شود، علي رغم اينکه سفيد شدن دندان ها سريع تر اتفاق مي افتد عوارضي نظير حساسيت دنداني و آسيب به بافت لثه مجاور دندان ها بيشتر شده و همچنين دوام درمان و طول مدت سفيد باقي ماندن دندان ها کاهش مي يابد.

حوري زاد تاکيد کرد: حساسيت دنداني شايع ترين عارضه ناشي از سفيد کردن دندان ها است که در صورت تحت کنترل بودن شرايط درمان عارضه اي گذرا و بي خطر است. استفاده از مواد سفيد کشيده با غلظت هاي بالا، استفاده از ساير موارد سفيد کننده تاييد شده از طرف مراکز و سازمان هاي عملي و استانداردهاي مربوطه که متاسفانه امروزه در رسانه ها به طور وسيع تبليغ مي شود و ممکن است مستقيما و بدون نظارت دندانپزشک در دسترس بيماران قرار گرفته و استفاده شود، مي تواند عوارضي نظير حساسيت هاي دنداني، سايش وسيع ميناي دندان، ايجاد تغيير رنگ هاي شديدتر در دندان ها و آسيب بافت هاي نرم مجاور دندان ها را به همراه داشته باشد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html